fbpx

7+1 Tips για ένα SEO Friendly Site

7+1 Tips για ένα SEO Friendly Site

Σε περίπτωση που σκέφτεσαι να δημιουργήσεις το πρώτο website για την επιχείρησή σου ή να ανασχεδιάσεις τo ήδη υπάρχον, μπορεί να αναρωτηθείς τι πρέπει να προσέξεις στο σχεδιασμό του, προκειμένου να το κάνεις όντως SEO friendly.

Μια ιστοσελίδα με SEO Friendly Design, διαθέτει αυξημένες πιθανότητες να διακριθεί στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, να είναι ανταγωνιστική, ελκυστική προς τον επισκέπτη και φιλική προς τις κινητές συσκευές.

Υπάρχουν πολλά στοιχεία που πρέπει να λάβεις υπόψη σου, στην κατασκευή ενός seo friendly site. Επιλέξαμε 8 σημεία κλειδιά που πρέπει να δώσεις τη δέουσα σημασία!

1. Φρόντισε να είναι Responsive

Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ειδικά για όσες δραστηριοποιούνται σε τοπικό επίπεδο, είναι πολύ σημαντικό να δέχονται υψηλή επισκεψιμότητα από κινητές συσκευές.

Γιατί; Κατ’ αρχάς, το 50% των καταναλωτών που εκτελούν μια τοπική αναζήτηση σε κινητές συσκευές, καταλήγουν να επισκεφτούν ένα κατάστημα μέσα στο επόμενο 24ωρο από τη στιγμή που έκαναν την αναζήτηση. Αυτό που είναι ακόμα πιο συναρπαστικό, είναι ότι το 78% των αναζητήσεων από κινητές συσκευές για τοπικές επιχειρήσεις καταλήγουν σε offline αγορές.

Εάν θέλεις να πετύχεις στα αποτελέσματα των αναζητήσεων από κινητές συσκευές, θα πρέπει να διαθέτεις και μια mobile-friendly ιστοσελίδα. Το Responsive Design είναι το πιο εύκολο προς επίτευξη, διότι προσφέρει μια παρόμοια εμπειρία χρήστη εξίσου ανάλογη με αυτή των χρηστών desktop & tablet.

Με το Responsive Design, δεν είναι ανάγκη να δημιουργήσεις πολλές σελίδες για διαφορετικά μεγέθη οθόνης. Αντ’ αυτού, η σελίδα δημιουργείται φυσιολογικά, με την δυνατότητα να προσαρμόζεται κατάλληλα, προκειμένου να χωρέσει σε κάθε ανάλυση οθόνης.

2. Τοποθέτησε τις κυριότερες πληροφορίες εντός του κειμένου

Ενώ οι μηχανές αναζήτησης είναι σε θέση να ανιχνεύσουν τα περισσότερα είδη media (φωτογραφίες, βίντεο), το κείμενο (text) ήταν και παραμένει η καλύτερη επιλογή για τη βελτιστοποίηση αναζήτησης. Αυτός είναι και ο λόγος που όλοι μιλάνε για marketing περιεχομένου (content marketing), με την ατάκα «Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς» να κυριαρχεί στο Ιnternet.

  • Φρόντισε κάθε σελίδα της ιστοσελίδας σου να διαθέτει κείμενο.

Ακόμη και ένα πολύ μικρό κείμενο, όπως μια περιγραφή προϊόντος 150 λέξεων, είναι καλύτερη από το τίποτα. Εάν σκέφτεσαι να προσθέσεις βίντεο ή κάποιο αρχείο ήχου, μη ξεχάσεις να συμπεριλάβεις μια περιγραφή κειμένου, ανάλογη με το περιεχόμενο.

  • Ο SEO τίτλος (meta title)  κάθε σελίδας, προτείνεται να είναι έχει από 50 έως 70 χαρακτήρες
  • Η περιγραφή της σελίδας (meta description) δεν πρέπει να ξεπερνάει τους 160 χαρακτήρες

Οι 2 αυτές «ετικέτες» (tags) πρέπει να είναι μοναδικές σε σύγκριση με τις υπόλοιπες σελίδες του site σου και να περιέχουν τις κύριες φράσεις-κλειδιά που περιγράφει το περιεχόμενο κάθε σελίδας.

Ένα κοινότοπο λάθος που παρατηρείται συχνά από τις επιχειρήσεις, σχετικά με τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας τους, είναι ότι περιλαμβάνουν σημαντικές πληροφορίες μέσα σε εικόνες, αντί να τις συμπεριλάβουν σε μορφή κειμένου.

Οι οδηγίες της Google αναφέρουν συγκεκριμένα: «Δοκιμάστε να χρησιμοποιείτε κείμενο αντί για εικόνες, για να περιγράψετε σημαντικά ονόματα, περιεχόμενο ή συνδέσμους. Το πρόγραμμα ανίχνευσης της Google δεν μπορεί να αναγνωρίσει κείμενο τοποθετημένο μέσα σε φωτογραφίες».

3. Βελτιστοποίησε τις εικόνες σου

Όταν χρησιμοποιείς φωτογραφίες, μπορείς να χρησιμοποιήσεις κείμενο για να τις περιγράψεις, προκειμένου να είναι ορατό το περιεχόμενό τους στις μηχανές αναζήτησης.

Η χρήση περιγραφικού κειμένου στις εικόνες σου, μπορεί να βελτιστοποιήσει περαιτέρω τις landing pages σου γύρω από συγκεκριμένες φράσεις-κλειδιά. Επίσης, βοηθάει τις εικόνες σου να εμφανιστούν στα αποτελέσματα αναζήτησης εικόνων της Google.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να βελτιστοποιήσεις τις εικόνες σου, εμπλουτίζοντάς τις με κείμενο.

  • Μετονόμασε το αρχείο της εικόνας

Το όνομα της εικόνας μπορεί να περιέχει συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά που να αναφέρουν το περιεχόμενό της.

Για παράδειγμα, αντί να κάνεις upload μια φωτογραφία μιας συσκευασίας μελιού με τίτλο “IMAGE0001.jpg”, μετονόμασέ τον σε “παρθένο-θυμαρίσιο-μέλι.jpg”. Κατά αυτόν τον τρόπο, προσθέτεις τις κύριες λέξεις-κλειδιά της ιστοσελίδας σου στο όνομα της εικόνας.

  • Συμπληρώσε κατάλληλα την ετικέτα alt-text στον HTML κώδικα

Η ετικέτα αυτή περιέχει κείμενο, το οποίο θα εμφανιστεί σε περίπτωση αδυναμίας εμφάνισης της εικόνας σε έναν χρήστη. Έχει δοθεί μεγάλη βαρύτητα από τις μηχανές αναζήτησης στην ετικέτα alt-text, και η κατάλληλη συμπλήρωσή της με κείμενο κρίνεται απαραίτητη.

Τα περισσότερα διαχειριστικά πλατφορμών δημιουργίας websites, όπως το wordpress, επιτρέπουν στους διαχειριστές μίας ιστοσελίδας να επεξεργαστούν εύκολα και γρήγορα τις παραπάνω ετικέτες, όπως το alt-text, το meta title και το meta description.

4. Δώσε βάση σε μια καθαρή και σαφή δομή πλοήγησης

Οι κατευθυντήριες γραμμές της Google επισημαίνουν «Κάνε ένα site με ξεκάθαρη ιεραρχία και συνδέσμους κειμένου. Κάθε σελίδα πρέπει να είναι προσβάσιμη από τουλάχιστον ένα στατικό σύνδεσμο κειμένου».

Σκέψου την δομή που θες να έχει η ιστοσελίδα σου και σχεδίασε την αναλόγως. Ανάλογα με τον αριθμό των σελίδων, ο βαθμός δυσκολίας μπορεί να ποικίλει. Θα μπορούσε να είναι τόσο απλό όσο η δημιουργία ενός main menu με 5 σελίδες, μέχρι και ενός περίπλοκου menu με κατηγορίες και υποκατηγορίες.

Για την καλύτερη εμπειρία του χρήστη, θα είναι καλό να μη ξεπεράσεις τα 3 επίπεδα κατηγοριών/υποκατηγοριών.

Βασικός στόχος σου είναι να βοηθήσεις τόσο τον επισκέπτη, όσο και τις μηχανές αναζήτησης, μέσω της κατάλληλης ιεραρχίας και δομής, να βρουν εύκολα τις πιο σημαντικές σελίδες του site σου.

5. Μη ξεχνάς την ανακατεύθυνση (redirect)

Εάν βρίσκεσαι σε διαδικασία ανασχεδίασης της ιστοσελίδας σου, βεβαιώσου ότι δεν «χάνεις» κάποια από τις παλιότερες σελίδες σου.

Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι έχεις μια σελίδα στο παλιό σου website με URL www.mydomain.com/proionta, και η καινούρια σελίδα καταλήγει με URL www.mydomain.com/ta-nea-proionta.

Όταν αφαιρέσεις την παλιά σελίδα, οι χρήστες που θα την επισκεφτούν θα λάβουν ένα μήνυμα λάθους (404 error), εξηγώντας τους ότι η σελίδα αυτή δεν ισχύει πλέον.

Εάν η παλιά σελίδα είχε καλά αποτελέσματα κατάταξης για μια συγκεκριμένη φράση-κλειδί, και οι μηχανές αναζήτησης δεν την ανιχνεύουν πια, τότε η σελίδα αυτή θα διαγραφεί από τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ως αποτέλεσμα, οποιαδήποτε παραπομπή ή οργανική κυκλοφορία αναζήτησης υπήρχε για αυτή τη σελίδα, θα χαθεί, εκτός αν ανακατευθύνεις την παλιά σελίδα στην καινούρια.

Πως το αντιμετωπίζουμε; Χρησιμοποιώντας 301 redirects.

Με αυτόν τον τύπο redirect, ενημερώνουμε τις μηχανές αναζήτησης ότι η παλιά διεύθυνση (www.mydomain.com/proionta) είναι πλέον η νέα διεύθυνση (www.mydomain.com/ta-nea-proionta). Έτσι, βεβαιωνόμαστε ότι η σελίδα σου θα διατηρήσει το traffic και τη SEO αξία, που με τόσο κόπο είχες χτίσει.

6. Βοήθησε τους επισκέπτες σου με ένα sitemap

Το sitemap είναι μια λίστα όλων των σελίδων που υπάρχουν στο website σου. Βασικά, χρειάζεσαι 2 ειδών sitemaps.

Πρώτα ένα xml sitemap το οποίο υποβάλεις στη Google, Yahoo και σε άλλες μηχανές αναζήτησης, και ένα δεύτερο sitemap για να διευκολύνεις τους επισκέπτες να βρουν το περιεχόμενό σου ευκολότερα.

7. Μορφοποίησε σωστά το περιεχόμενό σου με χρήση H1, H2 και H3

Η δημοσίευση κειμένων σε μια ιστοσελίδα πρέπει να συνοδεύεται από την κατάλληλη μορφοποίηση, ώστε να μπορέσεις να κάνεις αρκετά σαφή στις μηχανές αναζήτησης τη δομή και την ιεραρχία των κειμένων κάθε σελίδας.

Διάβασε μερικές γενικές οδηγίες για τη σωστή μορφοποίηση των σελίδων του site σου:

  • Χρησιμοποίησε H1 ετικέτες για τους τίτλους του περιεχομένου
  • Χρησιμοποίησε H2 ετικέτες για τις κύριες κατηγορίες του περιεχομένου
  • Χρησιμοποίησε έντονη γραφή (bold) και πλάγια γραφή (italics) για να τραβήξεις τη προσοχή των επισκεπτών
  • Γράφε μικρές παραγράφους
  • Χρησιμοποίησε ευανάγνωστες γραμματοσειρές σε κατάλληλο μέγεθος

Κατά τη μορφοποίηση των κειμένων πάντα να έχεις κατά νου την βέλτιστη εμπειρία του χρήστη.

Μπορεί ο χρήστης να προσδιορίσει τα κύρια τμήματα της σελίδας (H2 ετικέτες) κοιτώντας την σελίδα; Είναι ευανάγνωστο το κείμενο και σε κινητές συσκευές (apple, android, tablet);

8. URL’s και ονόματα αρχείων

Οι διευθύνσεις URLs περιγράφουν ένα site ή μια σελίδα για τους επισκέπτες και τις μηχανές αναζήτησης. Η διατήρηση συνάφειας και ακρίβειας για αυτές τις διευθύνσεις, είναι το κλειδί για βέλτιστα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης.

  • Φρόντισε η διεύθυνση URL ενός συνδέσμου να είναι περιγραφική και σύντομη.

Αν για παράδειγμα, η ιεραρχία ενός site έχει πολλά επίπεδα πλοήγησης, οι διευθύνσεις URL πρέπει να είναι αντιπροσωπευτικές και σύντομες, πάντα μέσα στα πλαίσια των SEO τεχνικών. Μια διεύθυνση URL πρέπει να προετοιμάζει τον επισκέπτη για αυτό που θα ακολουθήσει.

  • Δημιούργησε SEO-friendly URLs, μπορεί να βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης να εντοπίσουν γρήγορα και αποτελεσματικά το site σου.
  • Πρόσθεσε σχετικές λέξεις-κλειδιά στα URLs, ώστε να αυξήσεις την πιθανότητα καλών αποτελεσμάτων, όταν ένας χρήστης πραγματοποιεί ένα ερώτημα στις μηχανές αναζήτησης, χρησιμοποιώντας τις συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.

Η διαρκής εξέλιξη του διαδικτυακού ανταγωνισμού απαιτεί κινήσεις ματ, προκειμένου μια ιστοσελίδα να μπορεί να αναδειχθεί ανάμεσα στα πολυάριθμα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Αν δώσεις σημασία στα παραπάνω σημεία, το site σου θα έχει διαβεί την μεγαλύτερη απόσταση έως την επιτυχία, και θα είναι ένα βήμα πιο κοντά στους στόχους που έχεις θέσει. Και τα αποτελέσματα που θα δεις, όταν τα εφαρμόσεις, θα είναι τέτοια που θα σε αποζημιώσουν για τον κόπο που κατέβαλες.

Νέα Αίτηση Προσφοράς LUX UV

Παρακαλούμε συμπληρώστε τα απαραίτητα στοιχεία για να λάβετε μια επακριβής και ανταγωνιστική προσφορά. Σε περίπτωση που δεν γνωρίζετε κάποια επακριβή χαρακτηριστικά, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο τηλέφωνο: 2105220795.
Ποσότητα
Invalid Input

Όψεις(*)
Invalid Input

Υπάρχει Μακέτα Έτοιμη
Invalid Input

Επιθυμητή Ημερομηνία Παράδοσης
Invalid Input

Παραλαβή ή Παράδοση
Invalid Input

Επωνυμία Εταιρείας
Invalid Input

Όνομα Υπευθύνου(*)
Invalid Input

Τηλέφωνο Επικοινωνίας(*)
Invalid Input

E-mail
Invalid Input

Παρατηρήσεις
Invalid Input

Invalid Input

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο τηλέφωνο: 2105220795.
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Προσπαθήστε ξανά!

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο τηλέφωνο: 2105220795.
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Προσπαθήστε ξανά!